Jana Galera Matúšová pôsobí v oblasti marketingovej komunikácie viac ako 20 rokov, pracovala na manažérskych pozíciách pre značky ako UniCredit Bank (Slovensko), SAZKA (Česká republika), Marks and Spencer (Slovensko, Česká republika, Litva, Lotyšsko, Estónsko, Poľsko), LAMA mobile (Česká republika), Sberbank (Slovensko), Falck (Česká a Slovenská republika) a Dedoles (21 krajín Európy). Má skúsenosti s rebrandingom (UniCredit Bank), tvorbou novej značky (mobilný operátor LAMA mobile) aj s riadením značky v krízových situáciách (insolvencia spoločnosti SAZKA či reštrukturalizácia firmy Dedoles). Od roku 2009 pôsobí aj ako lektor na slovenských a českých univerzitách. Jana Galera Matúšová je členkou zahraničných a domácich profesijných organizácií, napríklad PR klubu v Českej republike či Českej marketingovej společnosti. S launchovou kampaňou pre mobilného operátora LAMA mobile získala 2. miesto v súťaži Effie Czech Republic. Jana Galera Matúšová je autorkou 8 odborných kníh a vyše 70 článkov z oblasti marketingovej komunikácie.