ONLINE - Správne, komplexné a prehľadné vedenie pokladničnej agendy v roku 2025, zmeny v hotovostných platbách naviazané na DPH

5. júna 2025 09:00-14:30 hod

Ing. Miriam Matisová

lektorka  je dlhoročnou odborníčkou na účtovnú problematiku, Špecializuje sa na účtovníctvo a cestovné náhrady.

Forma Workshop
Dátum 5. júna 2025
Dĺžka 1 deň
Úroveň Pre všetkých, ktorí majú o problematiku záujem
Určený pre úplne každého, lebo v každom úrade, firme, či u živnostníka, či v neziskovom alebo treťom sektore existuje pohyb peňazí, bez toho je totiž chod života v úradoch, firmách.. nemožný

Cieľ

Súčasťou seminára je účastníkov vzdelávania dať do povedomia, že vedenie pokladničnej agendy má svoje pravidlá, je to zrkadlový obraz účtovníctva každej právnej formy a nie je to len o príjme, výdaji a zostatku. S vedením tejto agendy súvisí veľa evidencii, ktoré budú súčasťou prednášky, a taktiež prevediem účastníkov základnou a prierezovou legislatívou, ktorá je nevyhnutná, aby tá naša evidencia bola najlepšia a najsprávnejšia... Verejný a štátny sektor má v svojom smerovaní veľa vykonávacích predpisov, zákonov, vyhlášok, ktoré je nevyhnutné pri evidencii hotovosti dodržiavať a v neposlednom rade sektor podnikateľov  má tiež veľa zákonných povinností, ktoré sú nevyhnutné pri správnom, prehľadnom a komplexnom vedení pokladničnej agendy. Zmena hotovostných limitov podľa Zákona o obmedzení hotovostných platieb, vecná a formálna kontrola.. a podobneRada Vás privítam na seminári/webinári, ktorý je z môjho pohľadu vždy doplnený praktickými informáciami, nakoľko prax nám tvorí vedomostné krédo....Ako hovorí jedno staré príslovie: Kto má rozum, má všetko.... 

Prihlasujte sa prosím včas!  Hláste predbežný záujem, zabránite tým presunom školení!


V prípade webových kurzov je jedna prihláška platná pre jedného účastníka kurzu, objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť odkaz na školenie viac ako jednej osobe. 


Prihláška na školenie na stiahnutie TU.
 

V cene je zahrnuté

organizačné a technické zabezpečenie, materiály pre účastníkov školenia, náklady na lektora, online platforma
Rozsah a náplň

1.  Hotovostný a bezhotovostný platobný styk v roku 2025

-  systém predprípravy pokladničných dokladov v súčinnosti s internými predpismi

-  ostatné súvisiace evidencie s pokladničnými dokladmi, opakované hotovostné platby, možnosť    zberných pokladničných dokladov, sčítacie pásky,  správne vyplnenie náležitosti pokladničného dokladu

-  zoznamy číselných symbolov a skratiek, zjednodušené účtovné daňové doklady,   vyúčtovanie pokladničných operácii systémom interných dokladov

-  kritéria pri vytváraní analytických účtov Pokladnica., podpisy pokladníkov na

  pokladničných dokladoch, kópie a originály dokladov, digitalizácia v účtovníctve, prepojenosť systémov v rámci kontrolného mechanizmu firmy, úradu

-                 Pokladničná kniha a jej správne vedenie a vykazovanie transakcií do účtovníctva úradu, či firmy, legislatívny pohľad na správnosť, logičnosť a účtovné zobrazenie skutočných pohybov

-                 obmedzenie nároku na odpočet DPH pri hotovostných platbách, používanie eKasy, používanie virtuálnej registračnej pokladne, autentifikačné a identifikačné dáta

  

2. Zákon o finančnej kontrole (Vzor - Základná finančná kontrola v súlade s  § 7 zákona      č. 357/2015 Z.z.).  Zákon o slobodnom prístupe k informáciám, Výnos MF SR ktorým sa ustanovuje denný limit zostatku pre klientov štátnej pokladne

- Metodické usmernenie sekcie auditu a kontroly MF SR č. MF/006646/2022-1411 k FK ( finančná operácia, rozdelenie finančnej operácie, delenie na jednotlivé čiastkové sumy, preddavky)

 - zákon o slobodnom prístupe k informáciám 211/2000 Z.z.( zverejňovanie zmlúv v Centrálnom registri zmlúv, prierezové info k uvedenej prednášanej problematike)


3.  Kontrola a správnosť vedenia pokladničnej evidencie firmy 

-  zásady pre vedenie pokladničnej agendy v súčinnosti s finančným účtovníctvom

-  - označovanie a číslovanie PD, TERMINALOVÉ  PLATBY cez pokladňu (správna evidencia a účtovanie terminálových platieb)

-  prísne zúčtovateľné tlačivá a ich evidencie v účtovných jednotkách

-  poskytnuté zálohy a ich interné zúčtovanie a evidencia, originály a kópie PD

-  systém vrátenia hotovosti do pokladnice, preukázanie skutkovej podstaty pokladničného pohybu 

-  evidencia prísne zúčtovateľných cenín, poskytovanie záloh, preddavkov, žiadosť o poskytnutie preddavku, evidencia stravných lístkov

-  výplata miezd cez pokladňu a všetky potrebné náležitosti k doloženiu pokladničných operácii, inventarizácia pokladne


4. Žiadanka na poskytnutie preddavku z pokladne, vzor smernice na vedenie pokladničnej agendy, preskúmanie pokladničných dokladov, oprava pokladničných dokladov, inventarizácia peňažných prostriedkov v hotovosti


5. Správna väzba hotovostnej úhrady na záväzkový či pohľadávkový režim, pokladničná kniha ako zrkadlo hotovostných platieb  , vzory smerníc, poukázanie na možné chyby pri vedení pokladničnej agendy firiem a úradov...


6. Zmena limitu na platby v hotovosti od 01.07. 2023, novelizovaný zákon 394/2012 Z.z. o obmedzení platieb v hotovosti – dopad na hotovostné platby firiem, úradov v SR

 

-                 Výnimky zo zákona o obmedzení platieb

-                 Posudzovanie platby vyplývajúcej z jedného právneho vzťahu ( viaceré právne vzťahy)

-                 Špecifické situácie pri obmedzení platieb v hotovosti

-                 Pokyn FR SR k uplatňovaniu zákona o obmedzení hotovostných platieb od 01.07. 2023

-                 Pripravované zmeny v obmedzení nároku na odpočet DPH pri hotovostných faktúrach 2025

-                 Kedy nevzniká povinnosť používať pokladnicu eKasa klient, kedy je potrebná eKasa pri platbe faktúry v hotovosti

 

7. Zníženie limitu pre možnosť vystaviť zjednodušenú faktúru z 1 000, resp. 1 600 eur na 400 eur (účinné od 01.01.2025)

Miesto konania
Prihláste sa na školenie: ONLINE - Správne, komplexné a prehľadné vedenie pokladničnej agendy v roku 2025, zmeny v hotovostných platbách naviazané na DPH
Celkom 123,00 € s DPH € (s DPH)

Partneri

Viac