ONLINE - Inventarizácia majetku, záväzkov a ich rozdielov za rok 2024

14. januára 2025 09:00-12:00 hod

Dr. Jozef Sýkora, MBA, DSc.

Pôsobí ako kontrolór a hlavný kontrolór v niekoľkých štátnych organizáciách. Lektor je často prizvanou osobou k výkonom kontrolných aktivít vo verejnej správe. Dlhodobo sa venuje problematike práva verejnej správy a oblasti finančnej kontroly. Študoval na univerzite v Českej republike a ukončil postgraduálne štúdium na Ústave práva v Prahe so zameraním na obchodné a finančné právo. Rigorózne doktorské skúšky vykonal v roku 2019. Publikuje príspevky v odborných periodikách a na on-line portáloch. Vydal publikáciu pre finančnú kontrolu a Príručku pre rozpočtovanie a účtovanie v samospráve, publikácie k finančnej kontrole a k zverejňovaniu povinných údajov. Lektor je autorom komentára k zákonu o finančnej kontrole a audite. Rovnako spísal oceňovanú publikáciu o interných smerniciach vo verejnej správe. Vydal niekoľko kníh z praxe a v praxi lektor metodicky usmerňuje viaceré subjekty verejnej správy. Toho času lektor dokončuje dizertáciu v oblasti finančnej kontroly na vysokej škole v Poľskej republike (DSc., doktor vied). Dr. Jozef Sýkora prednáša v programe akreditovaného vzdelávania pre kontrolórov a je garantom viacerých modulov na Ekonomickej univerzite v Bratislave. .

Forma Workshop
Dátum 14. januára 2025
Dĺžka 1 deň
Úroveň Pre všetkých, ktorí majú o problematiku záujem
Určený pre všetky subjekty verejnej správy, orgány územnej samosprávy, kontrolné orgány, rozpočtové a príspevkové organizácie, štátne fondy a verejnoprávne organizácie

Cieľ

Praktické školenie sa venuje aktuálnej téme inventarizácií majetku, záväzkov a ich rozdielov po Novom roku. Súčasťou školenia je prehľad povinností pri pokladničnej agende v rámci inventúry. Lektor Vás prevedie správnym postupom pri zostavení príkazu, prehlásení, menovaní a procesom tvorby dokladovej stránky čiastkových inventúr. Bližšie sa pozrieme na inventúrne súpisy z vlastnej praxe a inventarizačné zápisy. Pripravené sú pre účastníkov bonusové materiály a podklady k vlastnému vyplneniu a dopracovaniu do aplikačnej praxe súčasného účtovného roka.
Prihlasujte sa prosím včas!  Hláste predbežný záujem, zabránite tým presunom školení!


V prípade webových kurzov je jedna prihláška platná pre jedného účastníka kurzu, objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť odkaz na školenie viac ako jednej osobe. 


Prihláška na školenie na stiahnutie TU.
 

V cene je zahrnuté

organizačné a technické zabezpečenie, materiály pre účastníkov školenia, náklady na lektora, online platforma
Rozsah a náplň

Rovnako sa lektor zaoberá výkonom inventarizácie v zmysle novelizovaného zákona. Súčasťou prezentácie je prehľad povinností v zmysle § 29 a 30 a nasl. zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a aktuálnych Postupov účtovania v samospráve a v štátnej správe (novelizované Dodatkom č. 1 s účinnosťou od 1.1.2024). Tiež sa bližšie budeme zaoberať:

- inventarizovaním pokladničnej hotovosti a cenín,

- problémom v praxi z pohľadu vlastných kontrol a kontrol splnenia opatrení, a tiež

- zostavením dohody o hmotnej zodpovednosti i 

- základnou finančnou kontrolou v oblasti inventarizácie, resp. inventarizačných rozdielov.

 

Lektor sa bližšie venuje:

-          správnosti zostavenia inventarizácie a zodpovednosti za jej vykonanie,

-          vyhotoveniu príkazu na jej vykonanie, menovaniu členov,

-          inventúre majetku, záväzkov i pohľadávok,

-          častým kontrolným zisteniam z praxe, a tiež

-          náležitostiam výstupov z inventarizácie.

 

Obsah:

  1.      Zákonnosť inventarizácie a jej postup po Novom roku
  2.      Zostavujeme príkaz alebo smernicu a menovania – upozornenia
  3.      Prehľad povinností pri jej zostavení, dokumentácia do praxe
  4.      Upozornenia z kontrolnej praxe
  5.      Pokladničná hotovosť – inventúra, doklady, základná finančná kontrola
  6.      Konzultácie do praxe
  7.      Bonusy a záver

 

Bonus pre účastníkov: Vzorové šablóny – inventúrny súpis a inventarizačný zápis, príkaz na inventarizáciu, menovania i prehlásenia hmotne zodpovedných osôb, dohoda o hmotnej zodpovednosti zamestnanca

 

Nutné vstupné znalosti
Technické paramentre na online prenos:

Systém potrebuje pre správnou funkciu otvorené porty TCP/IP 80/443 (Pro HTTP/HTTPS)
Miesto konania
Prihláste sa na školenie: ONLINE - Inventarizácia majetku, záväzkov a ich rozdielov za rok 2024
Celkom 111 € s DPH € (s DPH)

Partneri

Viac