BRATISLAVA - Zákon o VO a verejné obstarávanie aj pre začiatočníkov – 2 dni

2. apríla 2025 - 3. apríla 2025 09:00-15:00 hod

Mgr. Katarína Hreusová

Pracuje na Úrade pre verejné obstarávanie stále pracovisko Žilina. V minulosti pracovala na Úrade Žilinského samosprávneho kraja na pozícií vedúcej oddelenia verejného obstarávania. Má niekoľko ročné pracovné skúsenosti s verejnými zákazkami rôzneho druhu. Zabezpečuje komplexný proces výberu dodávateľov v zmysle zákona o verejnom obstarávaní pre zákazky na dodanie tovaru/poskytnutie služieb/uskutočňovanie stavebných prác, pripravuje dokumentáciu potrebnú pre zabezpečenie komplexného procesu VO, komunikuje s RO/SORO a ÚVO, realizuje školenia pre úrad a organizácie v zriaďovateľskej pôsobnosti, poskytuje poradenstvo vo verejnom obstarávaní.

Forma Workshop
Dátum 2. apríla 2025
3. apríla 2025
Dĺžka 1 deň
Úroveň Pre všetkých, ktorí majú o problematiku záujem
Určený pre Verejní obstarávatelia, záujemcovia, uchádzači vo verejnom obstarávaní, záujemcovia a prijímatelia pomoci z fondov EÚ, zamestnanci verejnej správy, samosprávy a ďalších.

Cieľ

Školenie je zamerané aj pre začiatočníkov ktorí by sa chceli naučiť obstarávať a pracovať so zákonom o verejnom obstarávaní, ďalej je zamerané na poskytnutie komplexného prehľadu o základných inštitútoch verejného obstarávania (podmienky účasti, opis predmetu zákazky, kritériá na vyhodnotenie ponúk, postupy vo verejnom obstarávaní) nielen v rovine teórie, ale aj na príkladoch dobrej praxe v reálne vyhláseniach súťažiach. 


Prihláška na školenie na stiahnutie TU

Prihlasujte sa prosím včas!  Hláste predbežný záujem, zabránite tým presunom školení!

V cene je zahrnuté

organizačné a technické zabezpečenie, materiály pre účastníkov, náklady na lektora, občerstvenie behom celého dňa, teplé a studené nápoje, skvelá káva z kávovaru
Rozsah a náplň

Čo si podrobne predstavíme?

 

• Vysvetlenie základných pojmov: zákazka, uchádzač, záujemca, skupina dodávateľov, subdodávateľ

• Predstavenie subjektov, ktoré vyhlasujú zákazky: verejný obstarávateľ, obstarávateľ, osoba podľa §    

   8 ZVO

• Finančné limity (nadlimitné zákazky, podlimitné zákazky, zákazky malého rozsahu do 50 000 eur bez

   DPH)

• Zákazky, na ktoré sa nevzťahuje pôsobnosť zákona o verejnom obstarávaní, nové výnimky podľa  

   posledných noviel, obstarávanie potravín

  • Základné princípy vo verejnom obstarávaní (aké princípy z pohľadu zákona o verejnom obstarávaní poznáme a čo znamenajú)  

• Ako na určenie predpokladanej hodnoty zákazky (praktické príklady), vrátane špecifických pravidiel

   pre určenie PHZ, ak je zákazka financovaná z fondov EÚ

  • Delenie zákaziek/nedovolené spájanie zákaziek

• Čo sú prípravné trhové konzultácie a ako ich viesť

• Podmienky účasti osobného postavenia, finančného a ekonomického postavenia, technickej alebo

   odbornej spôsobilosti, vrátane noviniek, ktoré priniesla novela (najmä v prípade podmienok účasti

   osobného postavenia)

• Príklady podmienok účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti: referencie, kľúčoví experti (počet

   rokov praxe, účasť na projektoch, certifikáty)

• Opis predmetu zákazky

• Kritériá na vyhodnotenie ponúk (predstavenie a vysvetlenie ako je možné stanoviť kritéria na

   vyhodnotenie ponúk)

• Nadlimitné zákazky a predstavenie základných postupov od verejnej súťaže, cez užšiu súťaž až po

   rokovacie konania, súťažný dialóg a súťaž návrhov

• Dynamický nákupný systém: zriadenie DNS, zadávanie čiastkových zákaziek, vrátane príkladov z praxe

• Ako určiť opis zákazky pri zriadení DNS, určuje sa PHZ aj pri čiastkových zákazkách s využitím DNS?

• Posledné novinky, ktoré vo vzťahu k DNS priniesla novela zákona o verejnom obstarávaní

• Podlimitné zákazky a ich nový režim podľa posledných noviel:

              Podlimitné zákazky s oslovením min. 3 hospodárskych subjektov

Bežný postup pre podlimitné zákazky so zverejním výzvy na predkladanie ponúk vo vestníku

Zjednodušený postup pre zákazky na bežne dostupné tovary a služby

Osobitné limity na zverejnenie podlimitných zákaziek vo vestníku verejného obstarávania, ak

je zákazka financovaná z fondov EÚ

• Nastavenie podmienok účasti pri podlimitných zákazkách, preukazovanie podmienok účasti  

   prostredníctvom iných osôb, subdodávatelia, opis predmetu zákazky

• Zmeny zmluvy (dodatky) a pravidlá na ich uzatváranie

• Najčastejšie nedostatky (diskriminačné podmienky účasti, chyby pri vyhodnocovaní ponúk, pri

   uzavretí zmluvy a iné), prvé zistenia z kontroly eurofondových zákaziek v rámci Programu Slovensko

• Konflikt záujmov vo verejnom obstarávaní, príklady z praxe, rozhodnutia ÚVO, konflikt záujmov v

   podmienkach eurofondových zákaziek

• Konanie o námietkach a zmeny, ktoré priniesla novela (zrušenie žiadosti o nápravu, zvýšenie limitu

   pre podanie námietok pri podlimitných zákazkách na stavebné práce)

• Kontrola ÚVO ako ústredného orgánu štátnej správy pred uzavretím zmluvy/po uzavretí zmluvy,  

   pokuty za správne delikty

• Kontrola ÚVO ako sprostredkovateľského orgánu pri zákazkách financovaných z Programu Slovensko

   (predbežná kontrola, kontrola po uzavretí zmluvy, výstupy z kontroly)



Miesto konania
OTIDEA, s.r.o.
Astrová 2/A
821 01 Bratislava - Ružinov

1. poschodie

Spojenie MHD: Zastávka "Herlianska - OC Retro"
Autobus č. 75 (ŽST Vinihrady)
Autobus č. 50 (AS Mlynské Nivy)
Električka č. 8, 9
Prihláste sa na školenie: BRATISLAVA - Zákon o VO a verejné obstarávanie aj pre začiatočníkov – 2 dni
Celkom 197,00 € s DPH € (s DPH)

Partneri

Viac