Pôsobí na Úrade pre verejné obstarávanie ako generálny riaditeľ sekcie metodiky a vzdelávania. Disponuje 19 ročnými skúsenosťami v oblasti verejného obstarávania, vrátane skúseností na Ministerstve investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, kde pôsobil ako riaditeľ odboru verejného obstarávania. Pôsobil aj na Ministerstve financií SR (kontrola eurofondových zákaziek), a v súkromnom sektore (príprava ponúk a uplatňovanie revíznych postupov za uchádzača). Je autorom príručiek pre prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania financovaného z fondov EÚ. Študoval právo na Právnickej fakulte UK. Popri aplikačnej praxi sa venuje aj lektorskej činnosti a publikačnej činnosti.
Ivan Pudiš je absolventom Právnickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Štyri roky pracoval na Úrade pre verejné obstarávanie na odbore námietok a dohľadu. Od roku 2019 pracuje na oddelení verejného obstarávania na magistráte hlavného mesta SR Bratislava, v súčasnosti ako vedúci referátu. Príležitostne sa venuje prednáškovej a školiacej činnosti. Ivan Pudiš je zároveň členom Rady Úradu pre verejné obstarávanie, ktorá rozhoduje o odvolaniach proti prvostupňovým rozhodnutiam úradu, člen osobitnej rozkladovej komisie predsedu Úradu pre verejné obstarávanie a člen skúšobnej komisie Úradu pre verejné obstarávanie pre profesionalizáciu verejného obstarávania.
Forma | VIP akcia |
---|---|
Dátum | 19. apríla 2024 |
Dĺžka | 1 deň |
Úroveň | Pre všetkých, ktorí majú o problematiku záujem |
Určený pre | verejných obstarávateľov a obstarávateľov, ale aj uchádzačov a všetkých, ktorých táto problematika zaujíma |
Zrušenie zákaziek s nízkou hodnotou a ich zlúčenie s podlimitnými zákazkami, ktoré sa budú zadávať oslovením min. 3 záujemcov cez elektronickú platformu alebo zverejnením výzvy na predkladanie ponúk vo vestníku
- Limit pre zákazky malého rozsahu, na ktoré sa pôsobnosť zákona vzťahovať nebude, sa zvyšuje z 10 000 eur na 50 000 eur. Ako sa odporúča zadávať zákazky tohto typu?
- Podlimitné zákazky musia byť zverejnené vo vestníku iba, ak ich predpokladaná hodnota bude viac ako 1 500 000 eur (stavebné práce) alebo ak sa k zákazke vzťahuje cezhraničný záujem. Ako sa bude cezhraničný záujem preukazovať?
- Nová definícia bežnej dostupnosti, je lepšia ako tá pôvodná? Je potrebné mať v zákone osobitnú definíciu bežnej dostupnosti?
- Vypustenie povinnosti zasielať oznámenie o zámere uzavrieť zmluvu na ÚVO v prípade priameho rokovacieho konania
- Dobrovoľnosť používania elektronickej platformy
- Zmeny pri posudzovaní nedoplatkov na zdravotné/sociálne poistenie, nedoplatkov na daniach – možnosť samočistenia
- Vypustenie žiadosti o nápravu, bude znamenať zrýchlenie revíznych postupov?
- Možnosť podávať námietky pri podlimitných zákazkách na stavebné práce až od PHZ 1 500 000 eur (zvýšenie limitu z pôvodných 800 000 eur)
- Sú pripravované zmeny spojené s nadlimitnými zákazkami dostatočné, nemohla by byť ich právna úprava efektívnejšia (stále s prihliadnutím na fakt, že budeme v intenciách smerníc o VO).
- Protokoly ako výstupy kontroly ÚVO nahradia rozhodnutia?
- Zníženie pokút za správne delikty (pokuty stanovené rozpätím od-do)
- Zmeny pri kontrolách eurofondových zákaziek financovaných z Programu Slovensko
- Nové podlimitné výnimky? Zatiaľ pribudla jediná, propagácia o činnosti ústredných orgánov štátnej správy