BRATISLAVA - Vianočný špeciál - „Zákon o VO a príklady vyhlásených súťaží – 2-dňové školenie“

4. decembra 2024 - 5. decembra 2024 09:00-15:00 hod

Mgr. Branislav Hudec

Pôsobí na Úrade pre verejné obstarávanie ako generálny riaditeľ sekcie metodiky a vzdelávania. Disponuje 19 ročnými skúsenosťami v oblasti verejného obstarávania, vrátane skúseností na Ministerstve investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, kde pôsobil ako riaditeľ odboru verejného obstarávania. Pôsobil aj na Ministerstve financií SR (kontrola eurofondových zákaziek), a v súkromnom sektore (príprava ponúk a uplatňovanie revíznych postupov za uchádzača). Je autorom príručiek pre prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania financovaného z fondov EÚ. Študoval právo na Právnickej fakulte UK. Popri aplikačnej praxi sa venuje aj lektorskej činnosti a publikačnej činnosti.

Forma Seminár
Dátum 4. decembra 2024
5. decembra 2024
Dĺžka 2 dni
Úroveň Začiatočník
Určený pre verejných obstarávateľov, záujemcov, uchádzačov o verejné zákazky, kontrolórov na riadiacich orgánov, ÚVO, NKÚ, audítorov na Ministerstve financií SR, žiadateľov o príspevok z fondov EÚ, konzultačné, poradenské spoločnosti, advokátske kancelárie

Cieľ

Cieľom školenia je poskytnúť účastníkom komplexný prehľad o základných inštitútoch verejného obstarávania (podmienky účasti, opis predmetu zákazky, kritériá na vyhodnotenie ponúk, postupy vo verejnom obstarávaní) nielen v rovine teórie, ale aj na príkladoch dobrej praxe v reálne vyhláseniach súťažiach. Súčasťou školenia budú príklady nastavenia podmienok účasti, úspešné uplatnenie iných kritérií ako len najnižšia cena, návody na správne vedenie prípravných trhových konzultácií a mnoho ďalšieho, pričom tieto príklady budú vedieť účastníci školenia uplatniť pri verejných obstarávaniach vyhlásených v rámci ich organizácie. Osobitná pozornosť bude venovaná aj pravidlám, ktoré sú špecifické pre zákazky financované z fondov EÚ (Program Slovensko).


 
Prihláška na školenie na stiahnutie TU.



Prihlasujte sa prosím včas!  Hláste predbežný záujem, zabránite tým presunom školení!

V cene je zahrnuté

organizačné a technické zabezpečenie, materiály pre účastníkov, náklady lektora, občerstvenie behom dňa, teplé a studené nápoje, skvelá káva z kávovaru a vianočné prekvapenie...
Rozsah a náplň
  • Vysvetlenie základných pojmov: zákazka, uchádzač, záujemca, skupina dodávateľov, subdodávateľ
  • Predstavenie subjektov, ktoré vyhlasujú zákazky: verejný obstarávateľ, obstarávateľ, osoba podľa § 8
  • Finančné limity (nadlimitné zákazky, podlimitné zákazky, zákazky malého rozsahu do 50 000 eur bez DPH)
  • Zákazky, na ktoré sa nevzťahuje pôsobnosť zákona o verejnom obstarávaní + pravidlá pre overenie hospodárnosti, ak je zákazka v režime výnimky financovaná z fondov EÚ; nové výnimky podľa novely, obstarávanie potravín
  • Vzor výzvy na predkladanie ponúk pre účely overenia hospodárnosti v prípade zákazky v režime výnimky financovanej z fondov EÚ + vzor záznamu z overenia hospodárnosti
  • Ako na určenie predpokladanej hodnoty zákazky (praktické príklady), vrátane špecifických pravidiel pre určenie PHZ, ak je zákazka financovaná z fondov EÚ
  • Ako viesť prípravné trhové konzultácie
  • Podmienky účasti osobného postavenia, finančného a ekonomického postavenia, technickej alebo odbornej spôsobilosti, vrátane noviniek, ktoré priniesla novela (najmä v prípade podmienok účasti osobného postavenia)
  • Príklady podmienok účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti: referencie, kľúčoví experti (počet rokov praxe, účasť na projektoch, certifikáty)
  • Opis predmetu zákazky (príklady opisu predmetu zákazky vo vybraných súťažiach)
  • Kritériá na vyhodnotenie ponúk (predstavenie aj iných kritérií ako najnižšia cena: kvalita tímu expertov, kvalita plnenia predmetu zákazky, kritériá na vyhodnotenie ponúk pri službách leteckej prepravy, lehota dodania ako kritérium, hodnotenie kvality expertom formou pohovoru, kvalitatívne kritériá)
  • Nadlimitné zákazky a predstavenie základných postupov od verejnej súťaže, cez užšiu súťaž až po rokovacie konania, súťažný dialóg a súťaž návrhov
  • Dynamický nákupný systém: zriadenie DNS, zadávanie čiastkových zákaziek, vrátane príkladov z praxe

•            Ako určiť opis zákazky pri zriadení DNS, určuje sa PHZ aj pri čiastkových zákazkách s využitím DNS?

  • Posledné novinky, ktoré vo vzťahu k DNS priniesla novela zákona o verejnom obstarávaní
  • Podlimitné zákazky a ich nový režim podľa novely (zrušenie zákaziek s nízkou hodnotou):

-          Podlimitné zákazky s oslovením min. 3 hospodárskych subjektov

-          Bežný postup pre podlimitné zákazky so zverejním výzvy na predkladanie ponúk vo vestníku

-          Zjednodušený postup pre zákazky na bežne dostupné tovary a služby

-          Zjednodušený postup pre služby podľa prílohy č. 1 k zákonu o verejnom obstarávaní

Osobitné limity na zverejnenie podlimitných zákaziek vo vestníku verejného obstarávania, ak je zákazka financovaná z fondov EÚ

  • Nastavenie podmienok účasti pri podlimitných zákazkách (osobné postavenie, technická alebo odborná spôsobilosť), preukazovanie podmienok účasti prostredníctvom iných osôb, subdodávatelia, opis predmetu zákazky– príklady dobrej praxe
  • Zmeny zmluvy (dodatky) a pravidlá na ich uzatváranie
  • Najčastejšie nedostatky (diskriminačné podmienky účasti, chyby pri vyhodnocovaní ponúk, pri uzavretí zmluvy a iné), prvé zistenia z kontroly eurofondových zákaziek v rámci Programu Slovensko
  • Profesionalizácia – odborní garanti na verejné obstarávanie (fakultatívnosť odborných garantov)
  • Modelové prípady – nájdite chybné verejné obstarávanie (praktické cvičenie, kde budeme hľadať chyby vo verejnom obstarávaní)

•            Konflikt záujmov vo verejnom obstarávaní, príklady z praxe, rozhodnutia ÚVO, konflikt záujmov v podmienkach eurofondových zákaziek

  • Konanie o námietkach a zmeny, ktoré priniesla novela (zrušenie žiadosti o nápravu, zvýšenie limitu pre podanie námietok pri podlimitných zákazkách na stavebné práce)
  • Kontrola ÚVO ako ústredného orgánu štátnej správy pred uzavretím zmluvy/po uzavretí zmluvy, pokuty za správne delikty
  • Kontrola ÚVO ako sprostredkovateľského orgánu pri zákazkách financovaných z Programu Slovensko (predbežná kontrola, kontrola po uzavretí zmluvy, výstupy z kontroly)


Miesto konania
OTIDEA, s.r.o.
Astrová 2/A
821 01 Bratislava - Ružinov

1. poschodie

Spojenie MHD: Zastávka "Herlianska - OC Retro"
Autobus č. 75 (ŽST Vinihrady)
Autobus č. 50 (AS Mlynské Nivy)
Električka č. 8, 9
BRATISLAVA - Vianočný špeciál - „Zákon o VO a príklady vyhlásených súťaží – 2-dňové školenie“
Celkom 192 € s DPH € (s DPH)

Partneri

Viac